21 zajímavých faktů o chatbotech a Messenger marketingu

Čtení na 3 minuty | Přečtěte si 21 informací o chatbotech a Messenger marketingu v rámci celého světa, které jsou zajímavé, ale také užitečné. Většina z nich pochází z nejnovějších statistik z roku 2019.

Nejzajímavější fakta:

  1. 67 % uživatelů internetu v roce 2019 použilo chatbota.
  2. 56 % lidí preferuje zaslání online zprávy (ať už přes chatbota či na zákaznickou podporu), než aby firmě telefonovali.
  3. Přes 50 % zákazníků očekává, že dostane odpověď na svoji otázku ihned a že firma u které nakupují by jim měla být k dispozici 24/7.
  4. Z online nakupujících zákazníků upřednostňuje využití chatbota 49 % žen a prozatím jen 37 % mužů.
  5. 35 % spotřebitelů, kteří nakupují online, si v loňském roce něco zakoupilo díky chatbotovi.
  6. Na Facebooku bylo v minulém roce evidováno přes 300 000 Messenger chatbotů.
  7. 40 % lidí neřeší, zda jim radí skutečný člověk ze zákaznické podpory, anebo chatbot. Je to především díky popularitě umělé inteligence jako je Siri (iPhone) a Alexa (Amazon).
  8. V průměru si v roce 2019 každý den zákazníci a e-shopy vyměnili 2 biliony zpráv (přes e-mail, SMS, Messenger a další platformy). Jedná se o obrovské množství, které vypovídá o tom, že zákazníci chtějí být v kontaktu s lidmi, u kterých nakupují.
  9. S tím se pojí další zajímavý údaj. Firmám, které mají řešenou zákaznickou podporu pouze skutečnými lidmi, trvalo v průměru 10 hodin než zareagovali na zprávu od zákazníka.
  10. Přes 50 % lidí uvedlo, že největší výhodu chatbotů vidí v tom, že slouží jako nonstop zákaznická podpora.
  11. Chatboti se pomalu a jistě zdokonalují a jsou často k nerozeznání od skutečné zákaznické podpory. Svědčí o tom fakt, že 27 % zákazníků nevědělo jistě, zda komunikovalo s chatbotem či skutečnou osobou.
  12. 70 % mileniálů hodnotí chatboty pozitivně.
  13. 59 % uskutečněných chatů zahrnovalo chatbota
  14. 69 % lidí je ochotno využít chatbota k určitým úkonům. Jen 5 % lidí uvedlo, že by chatbota nikdy nevyužili.
  15. Další zajímavá fakta:

  16. Chatbot může správně zareagovat až na 80 % standardních položených dotazů.
  17. Chatboti mohou firmám ušetřit až 30 % výdajů běžné zákaznické podpory.
  18. Využití chatbotů zlepšuje firmám čas reakce na dotaz o 99 %.
  19. V roce 2018 zájem o chatboty vzrostl o 160 %.
  20. 50 % podnikatelů plánuje v letošním roce investovat více peněz do chatbotů než do mobilních aplikací.
  21. Očekává se, že v roce 2021 bude 85 % interekací se zákazníkem řešeno pomocí chatbota.
  22. Co zákazníci od chatbotů především očekávají? Odpověď na svůj dotaz, poskytnutí vysvětlení či rady a pomoc s řešením stížnosti.

Použité zdroje:
[1] https://leftronic.com/
[2] https://www.comm100.com/
[3] https://www.smallbizgenius.net/

Pokud máte jakékoliv dotazy, napište nám, chatboti jsou naše vášeň, rádi si s vámi o nich popovídáme.

Pomohl vám tento článek? Bylo vám to všechno jasné nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět, třeba na e-mail: info@ko-bot.cz

Komentáře

Pro koho chatboty vytváříme?

Marketing

E-commerce

Human Resources

Notino
Oceněná vína
Feedo
Spokojený pes
Woox
Růžový Slon
Blog chatbot

Máte nápad na vlastního chatbota?

Rádi si vyslechneme vaší představu. Dle ní vám navrhneme nejlepší možné řešení.