Vyberte stránku

5 důvodů, proč je chatbot dokonalým prodejním kanálem

Čtení na 3 minuty. | Chatbot neslouží pouze k usnadnění práce nebo jako zábavní prvek pro vaše zákazníky. Je také dokonalým prodejním kanálem. Kromě toho, že zákazníkovi dokáže poradit s vhodným výběrem produktu, dokáže sbírat užitečná data, která následně můžete využít pro marketingové účely. Navíc je také novodobou a efektivní náhradou za zastaralé newslettery.

▲ Ukázka konverzace mezi uživatelem a chatbotem.

Pár čísel na začátek…

  • Spravujeme chatboty a kampaně pro Notino v 6 zemích (CZ, SK, PL, HU, RO a IT).
  • Po půl roce od spuštění evidujeme přes 150 000 uživatelů.
  • Z toho 120 000 uživatelům pravidelně dvakrát do měsíce zasíláme zprávy z blogu a novinky z e-shopu. (od těchto uživatelů jsme získali souhlas se zasíláním novinek).
  • Čtenost zpráv se dlouhodobě pohybuje nad 85 %.
  • Proklikovost zpráv na e-shop je dlouhobě vyšší než 25 %.

Jak se uživatelé spojí s chatbotem?

S chatbotem se uživatelé mohou spojit buď přímo na vaší Facebookové stránce, přes URL odkaz, anebo naskenováním QR kódu (lze také využít pro offline kampaně). Na chatbota můžeme zákazníky odkázat také z reklamní kampaně nebo soutěže, což je současný nejefektivnější způsob akvizice.

Proč je chatbot dokonalý prodejní kanál?

  1. BUDOVÁNÍ DATABÁZE KONTAKTŮ
    Zatímco chatbot komunikuje se zákazníky a odpovídá na jejich nejčastější dotazy, pomáhá jim vybrat vhodný produkt či řešit reklamaci, anebo je baví hrou, dělá ještě něco. Sbírá, a také přehledně ukládá, veřejné informace o zákazníkovi (jméno, příjmení, pohlaví, …). Pokud se během konverzace chatbot dozví nějaké další užitečné informace, které osoba veřejné na profilu nemá, ukládá i ty. Získat tak můžete klidně i e-mail, telefonní číslo, bydliště a další data. Na základě těchto dat pak na zákazníka lépe zacílíte při hromadném oslovení, distribuci novinek, ale také s reklamními kampaněmi. Databázi umíme vyexportovat a obohatit o získaná data vaše interní CRM a další marketingové kanály jako je například Facebook Business Manager.
  2.  

  3. HROMADNÉ OSLOVENÍ (BROADCASTING)
    Chatbot na Facebook Messengeru může zaslat hromadnou zprávu každému uživateli, který již s chatbotem komunikoval. Toto hromadné oslovení poslouží místo zastaralého a méně efektivního rozesílání newsletterů na e-mail. Informujte zákazníky o novinkách, akcích nebo nových článcích na blogu.
    Oproti e-mailingu je „chatbot broadcasting“ několikanásobně výkonnější: 
  4. E-mail marketing vs Messenger marketing
     

  5. JEDINEČNÁ MOŽNOST NASTAVENÍ KAMPANÍ
    Ideální demonstrací využití je narozeninová kampaň. Díky údajům od Facebooku víme, kdy mají uživatelé narozeniny. Nastavíme tedy facebookovou kampaň se zacílením na zákazníky, kteří mají v daném týdnu narozeniny. V textu či grafice kampaně zákazníkovi přejeme k narozeninám s tím, že pro něj máme dárek. Prokliknutím se zákazník dostane do chatbota, kde dostane jednorázový slevový kupón doplněný odkazem na e-shop. 
  6.  

  7. NÁKUPNÍ RÁDCE
    Chatbot je skvělým nákupním poradcem. Díky připraveným scénářům (série otázek a odpovědí) od klienta vyzjistí jeho preference a následně ho odkáže na nejvhodnější produkty přímo na webu. Tyto získané preference můžeme také využít pro další rozesílky. Vyzkoušejte si chatbota sami: Jak takový nákupní rádce funguje se můžete podívat zde.
     

  8. ZÁBAVNÍ KANÁL
    Chatbota také můžeme obohatit o hry, soutěže, kvízy, magazín… Poslouží tak pro zákazníky jako zdroj zábavy a zpestření. Zároveň však nezapomeneme na aktivní odkazování na e-shop, takže budeme podchycovat a přivádět na e-shop stávající i nové zákazníky.Co to chatbot vlastně je, jaké má výhody a jak a proč ho využívat v marketingu? 

To se dočtete v našem předešlém článku, stačí kliknout zde.

Komentáře
Blog chatbot

Máte nápad na vlastního chatbota?

Rádi si vyslechneme vaší představu. Dle ní vám navrhneme nejlepší možné řešení.