Vyberte stránku

HR 21. století: Zapojte chatbota při náboru nových zaměstnanců. Funguje to!

⏳ Čtení na 4 minuty | Projekt pracujpronas.cz vznikl jako jedna z HR aktivit našeho klienta – české online parfumerie Notino. Ta kromě svých úspěchů s prodejem kvalitních parfémů a kosmetiky, dnes a denně řeší také pár zapeklitých záležitostí s interními procesy na oddělení HR. Jednou z nich je nábor nových kolegů do týmu skladníků. Obsazení pozic, na kterých se často střídají zaměstnanci a kde se sezónně hledá až 200 nováčků na HPP i brigády (například s příchodem Vánoc) není jednoduché. My s jednoduchým řešením přišli. A fungovalo!

▲ Ukázka konverzace mezi uživatelem a chatbotem.

Jaké to bylo na začátku?

Standardně zaměstnanci personálního oddělení hledají vhodné kandidáty na pohovor tak, že prochází ručně všechny zaslané životopisy, z nich vybírají vhodné kandidáty, z těch si pak tvoří databáze adeptů, které postupně obvolávají, obepisují e-maily nebo zvou na osobní pohovory. Taková rutinní činnost bývá zdlouhavá a často ne příliš efektivní. My jsme se rozhodli to zkusit jinak.

Nastal pravý čas na změnu!

Oslovili jsme HR oddělení s nápadem využít služeb chatbota… A k našemu velkému potěšení, nápad získal zelenou. Požadavek zněl jasně – získat co největší počet relevantních zájemců o nabízenou pozici skladníka do Rajhradu u Brna. Pro zvýšení efektivity jsme zvolili úplně jednoduchou a zábavnou cestu. Sestrojili jsme chatbota! Nového, velmi přehledného a přátelského.

Proč jsme zapojili chatbota?

Zatímco HR specialisté musí hledat, zkoušet, oslovovat, evidovat a archivovat, chatbot zvládne více rutinních činností najednou a mnohem efektivněji, 24/7.

Projekt pracujpronas.cz má poměrně dobře rozběhnutou Facebookovou stránku. Díky ní jsme cílením sponzorovaného příspěvku na Facebooku oslovili relevantní cílovou skupinu lidí.

Stačilo jedno kliknutí a člověk se rovnou dostal do chatbota, který mu sdělil veškeré informace o nabízené pozici a mohl si také rovnou vybrat typ pracovního poměru (HPP nebo brigáda), preferované směny nebo například čas osobního pohovoru.

Pracujpronás - náborový HR chatbot

Co chatbot zvládl a jak ušetřil práci i peníze

Než jsme se do toho vložili, specialisté z HR oddělení získávali zájemce o nabízené profese klasickým způsobem, který se praktikuje ve většině firem. Převážně z placených pracovních serverů jako je Jobs.cz, Práce.cz a podobně. Vydávaly se za to nemalé částky a od zájemců ve finále dorazily jen ne vždy kvalitní životopisy. Hůře se tvořila členěná databáze (například těch, kteří chtějí pracovat jen ranní směny, noční…). Náboráři se zpětně museli na vše doptávat, což zabíralo hromadu času.

Předtím, než jsme začali chatbot dávat dohromady, vyslechli jsme všechny požadavky, zjistili, jaké informace je od zájemců rovnou třeba zjistit a podle toho vše vyladili. Chatbot fungoval skvěle a po dobu celé kampaně se o něj nikdo nemusel starat! Okamžitě od spuštění kampaně měli HR specialisté přístup k přehledně rozdělené databázi se získanými kontakty a potřebnými informacemi.

Co víc by mohl chatbot nabídnou právě vám?

Chcete i vy najít nové zaměstnance pomocí chatbota? Ozvěte se. Oddělením HR může chatbot pomoci kromě náboru i s pohodovým onboardingem či dlouhodobou péči o spokojené zaměstnance. Hravě zvládne například:

  1. Rychlé a jednoduché provedení nástupním procesem.
  2. Připomenutí, kdy a kam mají dorazit zaměstnanci první den do práce, co potřebují s sebou.
  3. Představení týmu kolegů.
  4. Seznámení se zaměstnaneckými benefity.

Máte specifický „problém“, který ve vaší firmě nemůžete rozlousknout? Ozvěte se, možná právě chatbot bude pohodlným řešením.

Vyzkoušejte si, jak takový chatbot komunikuje přímo zde.

Pracujpronás - nábor zaměstnanců

Závěrem

Chatbot překonal naše očekávání a utvrdil nás v tom, že je skvělým řešením nejen pro marketing, ale také ideálním pomocníkem v sektoru, jakým je HR. Chatbot pro pracujpronas.cz je toho krásným příkladem:

  • Chatbotem jsme získali 1200 nových kontaktů na potencionální zaměstnance.
  • Automatizovali rutinní práci a ušetřili moře času.
  • Posílili jsme značku.
  • Ukázali, že Notino je svěží moderní firma využívající trendy technologie.

 

Pokud máte jakékoliv dotazy, napište nám, chatboti jsou naše vášeň, rádi si s vámi o nich popovídáme.

Pomohl vám tento článek? Bylo vám to všechno jasné nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět.

Pro koho chatboty vytváříme?

Marketing

E-commerce

Human Resources

Notino
Oceněná vína
Feedo
Spokojený pes
Woox
Růžový Slon
Blog chatbot

Máte nápad na vlastního chatbota?

Rádi si vyslechneme vaší představu. Dle ní vám navrhneme nejlepší možné řešení.