Vyberte stránku

O chatbotovi, jeho výhodách a využití v marketingu

Čtení na 3 minuty. | Chatboti jsou tu s námi dlouho, ale ve větší míře se začali využívat poměrně nedávno a ještě o něco kratší dobu se používají pro marketingové účely. S čím vším vám může chatbot pomoci a co si pod tímto pojmem vlastně představit?
▲ Ukázka konverzace mezi uživatelem a chatbotem.

Pár čísel na začátek…

  • Facebook v České republice měsíčně používá 5 200 000 uživatelů.
  • 77 % z těchto uživatelů se na Facebook vrací každý den.
  • 71 % z těchto uživatelů denně používá chatovací aplikaci Facebook Messenger.

Demografické údaje uživatelů Facebook Messengeru v ČR

Demografické údaje uživatelů Facebook Messengeru v ČR

Co to chatbot vlastně je?

Chatbot, zkrácená verze pro chatovacího robota, je program, který s uživatelem automaticky rozvíjí předdefinovanou konverzaci. Dá se využít na různých chatovacích platformách, nejčastěji se však v ČR používá na Facebook Messengeru, který má nejvyšší počet uživatelů ze všech chatovacích platforem.

Jaké jsou výhody chatbota?

  1. AUTOMATIZACE
    Chatbot je nový marketingový kanál pro hromadnou komunikaci s vašimi zákazníky. Uživateli dokáže poradit s výběrem vhodného produktu, informuje ho o vytvoření objednávky, pomůže mu s případnou reklamací a také může uživatele zabavit formou různých her, kvízů a dalších aktivit. Možnosti využití jsou omezeny pouze kreativitou a investovaným časem do jeho vývoje.
  2.  

  3. RYCHLOST A POUŽITELNOST
    Chatbot je pro vaše zákazníky neustále přístupný. Na rozdíl od zákaznické podpory nemá pevně stanovenou pracovní dobu, takže je k dispozici 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Chatbot také neřeší, zda zrovna něco potřebuje řešit jeden zákazník, anebo sto zákazníků najednou. Zareaguje stejně rychle a nikdo tak na odpověď nemusí dlouho čekat. Další plus je, že funguje na všech zařízeních s přístupem k internetu.
  4.  

  5. BUDOVÁNÍ BRANDU
    Chatboti prozatím nejsou u českých e-shopů příliš rozšíření, takže se jedná o originální prvek, který vaše zákazníky zaujme. Tento fakt v kombinaci s rychlostí odpovědi zvýší tzv. customer experience. Mimo to také zvyšuje povědomí o vaší značce.
  6.  

  7. ZAJÍMAVÉ INFORMACE
    Chatbot konverzuje se zákazníkem, šetří vám tím práci, a navíc sbírá zajímavé informace, které následně můžete využít pro další marketingové účely. Získáte přístup ke všem veřejným údajům z facebookového profilu zákazníka, budete tedy vědět jeho jméno (lze využít pro sváteční kampaň, ale také pro osobnější konverzaci s oslovením), pohlaví, časovou zónu, ve které se uživatel pohybuje, a především jeho nákupní preference, které dokáže získat na vytvořených kampaních (hry, kvízy a soutěže).

Jaké funkce má chatbot a proč ho označujeme za dokonalý prodejní kanál?
To se dozvíte v našem dalším článku, přečíst si ho můžete zde.

Komentáře
Blog chatbot

Máte nápad na vlastního chatbota?

Rádi si vyslechneme vaší představu. Dle ní vám navrhneme nejlepší možné řešení.