Opuštěný košík? Připomeňte jej zákazníkovi originálně chatbotem
⏳ Čtení na 3 minuty | Každý e-shopista by si přál, aby se mu to nestávalo, ale i tak je opuštění košíku poměrně častou záležitostí každého e-shopu.
Jak pracovat se zákazníky, kteří už byli jen krůček od dokončení nákupu?
Nejlepší způsob jak připomenout opuštěný košík
Znáte to, sledujete nákupní cestu zákazníků – úspěšně se proklikají vaší nabídkou, vyberou si po čem jejich srdce touží, přidají si produkt do košíku a pak… Odejdou. A vy přemýšlíte, co se tak mohlo stát. Proč nákup nedokončili? Co jste mohli udělat lépe? Vrátí se ještě?
Vůbec nejhorší možností je neudělat nic a čekat, že se zákazník možná vrátí. Mnohem lepší je připomenout se mu a případně také zjistit, proč nákup původně nedokončil. Jak to udělat? Možností je více. Některé firmy volí poněkud agresivní metodu – telefonát. Potom se však nesmí divit, když jim lidé telefon nezvednou, anebo zvednou, ale snaží se hovor rychle ukončit. Jiný naopak poměrně pasivní způsob je e-mail, který má velmi malé procento úspěšnosti. Ideálním řešením je něco mezi tím – Messenger.
Vyšlete za uprchlým zákazníkem chatbota
I zcela obyčejná zpráva zaslaná přes Messenger upozorňující na nedokončený nákup s proklikem do košíku je lepší než nic. Proč si s textací chatbota ale nevyhrát? Samozřejmě s ohledem na váš produkt.
Prodáváte ebooky, knihy, semináře či videoobsah? Dejte zákazníkovi vědět, že jeho váhání s nákupem chápete a chcete ho ulehčit třeba tím, že si může zdarma přečíst ukázku z knihy, podívat se na první minutu videa nebo si prolistovat detailní program semináře.
I s dalšími produkty můžete zapůsobit. Místo ukázky zdarma zašlete třeba tu nejlepší recenzi na produkt, který má zákazník v košíku, anebo třeba osobní zkušenost někoho z firmy.
Pokud máte jakékoliv dotazy, napište nám, chatboti jsou naše vášeň, rádi si s vámi o nich popovídáme.
Pomohl vám tento článek? Bylo vám to všechno jasné nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět.
Pro koho chatboty vytváříme?
Marketing
E-commerce
Human Resources
Máte nápad na vlastního chatbota?
Rádi si vyslechneme vaší představu. Dle ní vám navrhneme nejlepší možné řešení.