Vyberte stránku

Případová studie:
Notino – Přání k narozeninám

⏳ Čtení na 2 minuty | Proč dělat věci složitě, když nejlépe fungují ty jednoduché? Přesně to nám problesklo hlavou, když jsme v Notinu diskutovali o využití chatbota pro údernou kampaň, ve které budeme zákazníkům nabízet dárek ve formě slevového kupónu. A tak vznikl nápad na narozeninovou kampaň, kterou jsme nazvali výstižně „Narozeninové přání“.

▲ Ukázka konverzace mezi uživatelem a chatbotem.

Vžíjte se do zákazníka

Představte si, že za pár dní, anebo přímo dnes slavíte narozeniny. Popřeje vám rodina, kolegové, kamarádi. Kromě osobních gratulací vám určitě přijdou i nějaké v SMSce a také na Facebooku – do zpráv a na zeď. A k tomu se objeví ještě jedno přání. Od Notina. A to rovnou ve feedu a navíc doplněné o dárek. Odoláte dárku? Pravděpodobně ne, protože máte přece narozeniny, dárek si zasloužíte, tak proč si ho nedopřát? :)

Dárku během prvních 3 měsíců neodolalo 73 300 uživatelů

Na narozeninovou kampaň na Facebooku během prvních tří měsíců reagovalo 73 300 uživatelů z 5 evropských zemí (proklikli se přes reklamní kampaň do chatbota). Z toho si 68 900 uživatelů vyzvedlo svůj slevový kupón a následně se proklikli do e-shopu.

Jak to vlastně přesně funguje?

Na Facebooku jsme přes Business Manager nastavili propagační post (kampaň) s přáním všeho nejlepšího k narozeninám. Cílení kampaně jsme zaměřili na uživatele Facebooku, kteří budou mít v blízké době narozeniny. Kromě přání příspěvek obsahuje také informaci o dárku, který uživatel získá kliknutím na button. Po kliknutí na tlačítko se spouští v Messengeru chatbot, který oslavenci „předá“ dárek ve formě slevového kupónu na nákup v e-shopu.

Pozor, to však není celé. Slevový kupón má platnost 7 dní. Je tedy časově omezený a tím slouží jako motivace, aby oslavenec co nejdříve nakoupil a kupón mu tedy nepropadl. Chatbot mu samozřejmě také nabízí okamžitý přístup přes odkaz do e-shopu.

Rychlé a efektivní řešení

Vše probíhá jednoduše, intuitivně, krok po kroku přivádíme uživatele až do e-shopu k nákupnímu procesu. A to díky správně nastavené kampani s chatbotem.

A protože zadání pro vytvoření chatbotové kampaně bylo jasné a jednoduché, celou strukturu jsme zvládli vytvořit během jednoho dne – od krátké, ale lákavé textace, příjemné grafiky až po nastavení jednotlivých kroků, které zákazníka přivedou až do e-shopu.

Dárek, který je vlastně prodejní kampaní

Primárním účelem narozeninové kampaně byla podpora prodeje, což se rozhodně podařilo. Nicméně se nám povedla ještě další věc – získat 73 300 nových uživatelů do „Messenger databáze“, které nyní můžeme využít pro rozesílání pravidelných nabídek.

Pro koho chatboty vytváříme?

Marketing

E-commerce

Human Resources

Notino
Oceněná vína
Feedo
Spokojený pes
Woox
Růžový Slon
Blog chatbot

Máte nápad na vlastního chatbota?

Rádi si vyslechneme vaší představu. Dle ní vám navrhneme nejlepší možné řešení.