Případová studie:
Notino – Přání k narozeninám
⏳ Čtení na 2 minuty | Proč dělat věci složitě, když nejlépe fungují ty jednoduché? Přesně to nám problesklo hlavou, když jsme v Notinu diskutovali o využití chatbota pro údernou kampaň, ve které budeme zákazníkům nabízet dárek ve formě slevového kupónu. A tak vznikl nápad na narozeninovou kampaň, kterou jsme nazvali výstižně „Narozeninové přání“.
▲ Ukázka konverzace mezi uživatelem a chatbotem.
Vžíjte se do zákazníka
Představte si, že za pár dní, anebo přímo dnes slavíte narozeniny. Popřeje vám rodina, kolegové, kamarádi. Kromě osobních gratulací vám určitě přijdou i nějaké v SMSce a také na Facebooku – do zpráv a na zeď. A k tomu se objeví ještě jedno přání. Od Notina. A to rovnou ve feedu a navíc doplněné o dárek. Odoláte dárku? Pravděpodobně ne, protože máte přece narozeniny, dárek si zasloužíte, tak proč si ho nedopřát? :)
Dárku během prvních 3 měsíců neodolalo 73 300 uživatelů
Na narozeninovou kampaň na Facebooku během prvních tří měsíců reagovalo 73 300 uživatelů z 5 evropských zemí (proklikli se přes reklamní kampaň do chatbota). Z toho si 68 900 uživatelů vyzvedlo svůj slevový kupón a následně se proklikli do e-shopu.
Jak to vlastně přesně funguje?
Na Facebooku jsme přes Business Manager nastavili propagační post (kampaň) s přáním všeho nejlepšího k narozeninám. Cílení kampaně jsme zaměřili na uživatele Facebooku, kteří budou mít v blízké době narozeniny. Kromě přání příspěvek obsahuje také informaci o dárku, který uživatel získá kliknutím na button. Po kliknutí na tlačítko se spouští v Messengeru chatbot, který oslavenci „předá“ dárek ve formě slevového kupónu na nákup v e-shopu.
Pozor, to však není celé. Slevový kupón má platnost 7 dní. Je tedy časově omezený a tím slouží jako motivace, aby oslavenec co nejdříve nakoupil a kupón mu tedy nepropadl. Chatbot mu samozřejmě také nabízí okamžitý přístup přes odkaz do e-shopu.
Rychlé a efektivní řešení
Vše probíhá jednoduše, intuitivně, krok po kroku přivádíme uživatele až do e-shopu k nákupnímu procesu. A to díky správně nastavené kampani s chatbotem.
A protože zadání pro vytvoření chatbotové kampaně bylo jasné a jednoduché, celou strukturu jsme zvládli vytvořit během jednoho dne – od krátké, ale lákavé textace, příjemné grafiky až po nastavení jednotlivých kroků, které zákazníka přivedou až do e-shopu.
Dárek, který je vlastně prodejní kampaní
Primárním účelem narozeninové kampaně byla podpora prodeje, což se rozhodně podařilo. Nicméně se nám povedla ještě další věc – získat 73 300 nových uživatelů do „Messenger databáze“, které nyní můžeme využít pro rozesílání pravidelných nabídek.
Pro koho chatboty vytváříme?
Marketing
E-commerce
Human Resources
Máte nápad na vlastního chatbota?
Rádi si vyslechneme vaší představu. Dle ní vám navrhneme nejlepší možné řešení.