21 zajímavých faktů o chatbotech a Messenger marketingu
⏳ Čtení na 3 minuty | Přečtěte si 21 informací o chatbotech a Messenger marketingu v rámci celého světa, které jsou zajímavé, ale také užitečné. Většina z nich pochází z nejnovějších statistik z roku 2019.

Nejzajímavější fakta:
- 67 % uživatelů internetu v roce 2019 použilo chatbota.
- 56 % lidí preferuje zaslání online zprávy (ať už přes chatbota či na zákaznickou podporu), než aby firmě telefonovali.
- Přes 50 % zákazníků očekává, že dostane odpověď na svoji otázku ihned a že firma u které nakupují by jim měla být k dispozici 24/7.
- Z online nakupujících zákazníků upřednostňuje využití chatbota 49 % žen a prozatím jen 37 % mužů.
- 35 % spotřebitelů, kteří nakupují online, si v loňském roce něco zakoupilo díky chatbotovi.
- Na Facebooku bylo v minulém roce evidováno přes 300 000 Messenger chatbotů.
- 40 % lidí neřeší, zda jim radí skutečný člověk ze zákaznické podpory, anebo chatbot. Je to především díky popularitě umělé inteligence jako je Siri (iPhone) a Alexa (Amazon).
- V průměru si v roce 2019 každý den zákazníci a e-shopy vyměnili 2 biliony zpráv (přes e-mail, SMS, Messenger a další platformy). Jedná se o obrovské množství, které vypovídá o tom, že zákazníci chtějí být v kontaktu s lidmi, u kterých nakupují.
- S tím se pojí další zajímavý údaj. Firmám, které mají řešenou zákaznickou podporu pouze skutečnými lidmi, trvalo v průměru 10 hodin než zareagovali na zprávu od zákazníka.
- Přes 50 % lidí uvedlo, že největší výhodu chatbotů vidí v tom, že slouží jako nonstop zákaznická podpora.
- Chatboti se pomalu a jistě zdokonalují a jsou často k nerozeznání od skutečné zákaznické podpory. Svědčí o tom fakt, že 27 % zákazníků nevědělo jistě, zda komunikovalo s chatbotem či skutečnou osobou.
- 70 % mileniálů hodnotí chatboty pozitivně.
- 59 % uskutečněných chatů zahrnovalo chatbota
- 69 % lidí je ochotno využít chatbota k určitým úkonům. Jen 5 % lidí uvedlo, že by chatbota nikdy nevyužili.
- Chatbot může správně zareagovat až na 80 % standardních položených dotazů.
- Chatboti mohou firmám ušetřit až 30 % výdajů běžné zákaznické podpory.
- Využití chatbotů zlepšuje firmám čas reakce na dotaz o 99 %.
- V roce 2018 zájem o chatboty vzrostl o 160 %.
- 50 % podnikatelů plánuje v letošním roce investovat více peněz do chatbotů než do mobilních aplikací.
- Očekává se, že v roce 2021 bude 85 % interekací se zákazníkem řešeno pomocí chatbota.
- Co zákazníci od chatbotů především očekávají? Odpověď na svůj dotaz, poskytnutí vysvětlení či rady a pomoc s řešením stížnosti.
Další zajímavá fakta:
Použité zdroje:
[1] https://leftronic.com/
[2] https://www.comm100.com/
[3] https://www.smallbizgenius.net/
Pokud máte jakékoliv dotazy, napište nám, chatboti jsou naše vášeň, rádi si s vámi o nich popovídáme.
Pomohl vám tento článek? Bylo vám to všechno jasné nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět.
Pro koho chatboty vytváříme?
Marketing
E-commerce
Human Resources

Máte nápad na vlastního chatbota?
Rádi si vyslechneme vaší představu. Dle ní vám navrhneme nejlepší možné řešení.