Vyberte stránku

O chatbotovi, jeho výhodách a využití v marketingu

⏳ Čtení na 3 minuty | Chatboti jsou tu s námi dlouho, ale ve větší míře se začali využívat poměrně nedávno a ještě o něco kratší dobu se používají pro marketingové účely. S čím vším vám může chatbot pomoci a co si pod tímto pojmem vlastně představit?

▲ Ukázka konverzace mezi uživatelem a chatbotem.

Pár čísel na začátek…

  • Facebook v ČR měsíčně používá 5 200 000 uživatelů.
  • 77 % z těchto uživatelů se na Facebook vrací každý den.
  • 71 % z těchto uživatelů denně používá chatovací aplikaci Facebook Messenger.

Demografické údaje uživatelů Facebook Messengeru v ČR

Demografické údaje uživatelů Facebook Messengeru v ČR

Co to chatbot vlastně je?

Chatbot, zkrácená verze pro chatovacího robota, je program, který s uživatelem automaticky rozvíjí předdefinovanou konverzaci. Dá se využít na různých chatovacích platformách, nejčastěji se však v ČR používá na Facebook Messengeru, který má nejvyšší počet uživatelů ze všech chatovacích platforem.

Jaké jsou výhody zavedení?

1. AUTOMATIZACE
Chatbot je nový marketingový kanál pro hromadnou komunikaci s vašimi zákazníky. Uživateli dokáže poradit s výběrem vhodného produktu, informuje ho o vytvoření objednávky, pomůže mu s případnou reklamací a také může uživatele zabavit formou různých her, kvízů a dalších aktivit. Možnosti využití jsou omezeny pouze kreativitou a investovaným časem do jeho vývoje.

2. RYCHLOST A POUŽITELNOST
Chatbot je pro vaše zákazníky neustále přístupný. Na rozdíl od zákaznické podpory nemá pevně stanovenou pracovní dobu, takže je k dispozici 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Chatbot také neřeší, zda zrovna něco potřebuje řešit jeden zákazník, anebo sto zákazníků najednou. Zareaguje stejně rychle a nikdo tak na odpověď nemusí dlouho čekat. Další plus je, že funguje na všech zařízeních s přístupem k internetu.

3. BUDOVÁNÍ BRANDU
Chatboti prozatím nejsou u českých e-shopů příliš rozšíření, takže se jedná o originální prvek, který vaše zákazníky zaujme. Tento fakt v kombinaci s rychlostí odpovědi zvýší tzv. customer experience. Mimo to také zvyšuje povědomí o vaší značce.

4. ZAJÍMAVÉ INFORMACE
Chatbot konverzuje se zákazníkem, šetří vám tím práci, a navíc sbírá zajímavé informace, které následně můžete využít pro další marketingové účely. Získáte přístup ke všem veřejným údajům z facebookového profilu zákazníka, budete tedy vědět jeho jméno (lze využít pro sváteční kampaň, ale také pro osobnější konverzaci s oslovením), pohlaví, časovou zónu, ve které se uživatel pohybuje, a především jeho nákupní preference, které dokáže získat na vytvořených kampaních (hry, kvízy a soutěže).

 

Jaké funkce má chatbot a proč ho označujeme za dokonalý prodejní kanál?
To se dozvíte v našem dalším článku, přečíst si ho můžete zde.

Pokud máte jakékoliv dotazy, napište nám, chatboti jsou naše vášeň, rádi si s vámi o nich popovídáme.

Pomohl vám tento článek? Bylo vám to všechno jasné nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět.

Pro koho chatboty vytváříme?

Marketing

E-commerce

Human Resources

Notino
Oceněná vína
Feedo
Spokojený pes
Woox
Růžový Slon
Blog chatbot

Máte nápad na vlastního chatbota?

Rádi si vyslechneme vaší představu. Dle ní vám navrhneme nejlepší možné řešení.