Konverzační marketing aneb přimějte své zákazníky, aby se rozpovídali

⏳ Čtení na 3 minuty | Konverzační marketing je poměrně nové slovní spojení, ale je tu s námi už pár let. Jedná se v podstatě jen o jiný výraz pro Messenger marketing. Pojďme si o něm říci něco bližšího.

▲ Ukázka konverzace mezi uživatelem a chatbotem.

Nečekejte na reakci, konverzujte

Většina druhů marketingových kanálů funguje tak, že vy jako podnikatel (firma) oslovujete uživatele (potencionální zákazníky) a potom čekáte na jeho reakci. To není příliš efektivní, že ano? A teď si představte, že byste možnému budoucímu zákazníkovi mohli rozhodování ulehčit a ještě s ním začít budovat vztah. Jak? Konverzací. Nebojte, se zákazníky si nebudete povídat vy, ale chatbot.

Pojďme si to vysvětlit na příkladu. Máte nastavené PPC kampaně na Googlu, Seznamu a Facebooku. Pokud zákazníkovi vaše reklama vyskočí na Googlu či Seznamu, tak má v podstatě jen dvě možnosti. Zareagovat na ni – prokliknout se na váš web či konkrétní produkt, anebo ji ignorovat. V případě reklamy na Facebooku má ještě případně možnost dát like, sdílet, anebo napsat komentář či položit dotaz v komentáři. Ale ruku na srdce, odpovídáte na dotazy položené v komentářích u vašich reklamních příspěvků? A pokud ano, jsou vaše reakce pravidelné a rychlé?

📞 Telefonátům a e-mailům odzvonilo

Pokud by tedy potencionální zákazník měl o produkt zájem, ale nechtěl by ho rovnou kupovat, protože se chce na něco doptat, případně chce pomoci s výběrem produktu na míru, už to pro něj není tak snadné. Většinou má opět jen dvě možnosti. Zavolat vám, anebo poslat e-mail.

Ne každý ale rád komunikuje přes telefon, někteří z toho mají přímo fobii. A i ti, kterým telefonát nečiní zase takový problém, jsou občas podezíraví, protože se po telefonu nechají přemluvit ke koupi něčeho, co vlastně třeba ani tolik nechtěli, anebo se bojí následného obtěžování přes telefon v podobě nevyžádaných hovorů. Příkladem může být jedna velká cestovní agentura, u které si jednou člověk poptá dovolenou, na kterou buď odjede, nebo neodejde, ale navždy zůstane v jejich databázi jako potencionální zájemce, kterého alespoň jednou za čas obtěžují nabídkami přes telefon.

Komunikace přes e-mail je zase zdlouhavá. Kdy se vám naposledy stalo, že jste poslali dotaz e-mailem a během pár minut, anebo budeme-li realisté, hodin, měli odpověď? Průměrná doba reakce ze strany firmy na dotaz je 24 – 48 hodin.

Nic moc, že?

Nejvyšší čas dát konverzačnímu marketingu zelenou 🟢

Ve chvíli, kdy se rozhodnete začlenit do svého marketingového mixu také Messenger marketing (chatbota) získáte jedinečný a především efektivní kanál. Když se potencionálnímu zákazníkovi zobrazí vaše reklama bude mít možnost prokliknout se přímo do Messengeru a ptát se na to, co ho zajímá, případně si nechat poradit s výběrem. Zvyšujete tím šanci, že potencionálního zákazníka proměníte na zákazníka. A pokud ne hned, tak časem. Ať už díky dalším funkcím a vychytávkám, které chatbot umí, nebo jen proto, že jste si s ním popovídali (= chatbot), začali budovat vztah a příště, až bude opravdu potřebovat nakoupit produkt, který nabízíte, vzpomene si na vás a „přijde“ napřímo.

Jaké funkce má chatbot a proč ho označujeme za dokonalý prodejní kanál?

To se dozvíte v našem dalším článku, přečíst si ho můžete zde.

Pokud máte jakékoliv dotazy, napište nám, chatboti jsou naše vášeň, rádi si s vámi o nich popovídáme.

Pomohl vám tento článek? Bylo vám to všechno jasné nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět, třeba na e-mail: info@ko-bot.cz

Komentáře

Pro koho chatboty vytváříme?

Marketing

E-commerce

Human Resources

Notino
Oceněná vína
Feedo
Spokojený pes
Woox
Růžový Slon
Blog chatbot

Máte nápad na vlastního chatbota?

Rádi si vyslechneme vaší představu. Dle ní vám navrhneme nejlepší možné řešení.