Opuštěný košík? Připomeňte jej zákazníkovi originálně chatbotem

⏳ Čtení na 3 minuty | Každý e-shopista by si přál, aby se mu to nestávalo, ale i tak je opuštění košíku poměrně častou záležitostí každého e-shopu.
Jak pracovat se zákazníky, kteří už byli jen krůček od dokončení nákupu?

Nejlepší způsob jak připomenout opuštěný košík

Znáte to, sledujete nákupní cestu zákazníků – úspěšně se proklikají vaší nabídkou, vyberou si po čem jejich srdce touží, přidají si produkt do košíku a pak… Odejdou. A vy přemýšlíte, co se tak mohlo stát. Proč nákup nedokončili? Co jste mohli udělat lépe? Vrátí se ještě?

Vůbec nejhorší možností je neudělat nic a čekat, že se zákazník možná vrátí. Mnohem lepší je připomenout se mu a případně také zjistit, proč nákup původně nedokončil. Jak to udělat? Možností je více. Některé firmy volí poněkud agresivní metodu – telefonát. Potom se však nesmí divit, když jim lidé telefon nezvednou, anebo zvednou, ale snaží se hovor rychle ukončit. Jiný naopak poměrně pasivní způsob je e-mail, který má velmi malé procento úspěšnosti. Ideálním řešením je něco mezi tím – Messenger.

Vyšlete za uprchlým zákazníkem chatbota

I zcela obyčejná zpráva zaslaná přes Messenger upozorňující na nedokončený nákup s proklikem do košíku je lepší než nic. Proč si s textací chatbota ale nevyhrát? Samozřejmě s ohledem na váš produkt.

Prodáváte ebooky, knihy, semináře či videoobsah? Dejte zákazníkovi vědět, že jeho váhání s nákupem chápete a chcete ho ulehčit třeba tím, že si může zdarma přečíst ukázku z knihy, podívat se na první minutu videa nebo si prolistovat detailní program semináře.

I s dalšími produkty můžete zapůsobit. Místo ukázky zdarma zašlete třeba tu nejlepší recenzi na produkt, který má zákazník v košíku, anebo třeba osobní zkušenost někoho z firmy.

Pokud máte jakékoliv dotazy, napište nám, chatboti jsou naše vášeň, rádi si s vámi o nich popovídáme.

Pomohl vám tento článek? Bylo vám to všechno jasné nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět, třeba na e-mail: info@ko-bot.cz

Komentáře

Pro koho chatboty vytváříme?

Marketing

E-commerce

Human Resources

Notino
Oceněná vína
Feedo
Spokojený pes
Woox
Růžový Slon
Blog chatbot

Máte nápad na vlastního chatbota?

Rádi si vyslechneme vaší představu. Dle ní vám navrhneme nejlepší možné řešení.